pátek 4. ledna 2019

Šikovné české ručičky: Living spoon "Živá lžička"


Dnešní uspěchaná doba se vybírá daň na našem zdraví a my se můžeme jen snažit trochu přibrzdit. Zásadní věcí, která ovlivňuje náš den je samozřejmě jídlo. Když do sebe o polední pauze v práci "nakýbluju" vlašský salát ze supermarketu a k tomu obyčejné bílé rohlíky, nemůžu se ze zásady cítit dobře. Ale dost kázání, jelikož nejsem žádný svatoušek a občas do sebe taky něco narychlo "nakýbluju". Ale moje tělo mi to dá ještě ten den "sežrat".

Proto se snažím hledat kompromisy, mezi uspěchanou dobou a zdravější stravou. Jednu takovou možnost mi poskytuje firma Living spoon s.r.o. na níž jsem natrefila na portále slevomat.cz.
Jedná se o českou rodinnou firmu vyrábějící vývary, polévky, pyré, ghí a jiné z čerstvých surovin.

Osobně kupuji jejich výrobky již delší dobu a nemůžu si je vynachválit. Nejdéle kupuji Ghí, alias přepuštěné máslo. Přepuštěním se máslo zbaví mléčných bílkovin, produktu se zvýší trvanlivost a při vaření/smažení se začne přepalovat až nad 200 °C. Z jeho vlastností bych vyzdvihla hlavně jemnou oříškovou chuť - ta je pro mne od prvního dne nenahraditelná. Dochází to občas i tak daleko, že si při vaření zobnu samotného Ghí na lžičce.

Již se mi vyplatí kupovat největší balení, které firma nabízí a to 850 ml. Neotevřené má minimální trvanlivost zhruba rok a otevřené je potřeba spotřebovat do měsíce. Což vážně není problém.

Nejzásadnějším objevem pro mou kuchyň byly jejich skvělé vývary. Firma vyrábí hovězí, kuřecí i zeleninový - 250 ml, 560 ml a 850 ml. Proč nejzásadnějším? Když jsem hledala alternativu ke kostičkám, souhrnně nazvaným bojón, vyzkoušela jsem vaničky z gelem, i různé sušené dochucovadla. Vše nechá v pokrmu určitou pachuť, ať už větší či menší. A ani to není dlouhodobě moc pro tělo prospěšné.


Vývary od "Živé lžičky" obsahují jen a pouze doopravdy co mají. Vodu, zeleninu, sůl, koření a maso. Před otevřením lze skladovat při teplotě +28 °C, tudíž i mimo lednici a minimální trvanlivost je až dva roky. Použila jsem je jen tak ohřáté, když tělo během chřipky potřebuje nakopnout. Jako základ na polévky (čočkovou, hráškovou, apod. A také jako základ do guláše, či omáček.



S jejich vývary jsou spojené i polévky ve sklenici, opět jsou bez chemie, přidaných látek apod a samozřejmě v bio kvalitě. Ochutnala jsem hrachovou polévku, která mi přišla dárkem, jako poděkování za objednání z jejich eshopu. Není co vytknout. Pokud člověk nestíhá, nemá čas si uvařit domácí stravu a zároveň se brání čínským či "vysušeným" sáčkovým polévkám je tohle výborná volba. Obsah skleničky vylijete do hrnce a ohřejete. Žádná věda =)

Ještě jsem koupila na test zeleninovou polévku "Krouhanka". Obsahující směs zeleniny, sušenou zeleninu, bylinky, koření a fruktózu.

Stejně tak na mne ještě čeká otestovat portugalská sůl nejvyšší kvality - Flor De Sal - Solný květ. Jedná se o nerafinovanou mořskou sůl, ručně sbíranou a sušenou na slunci a větru. Sušená rajčata ve slunečnicovém oleji s bylinkami na která jsem četla po internetu samou chválu.

Na další produkty připravuji druhý článek.

Můj tip na vaření:

Polévka z červené čočky.

Na dvou lžičkách Ghí zpěníme jarní dvě na kolečka nakrájené jarní cibulky, přisypeme půlenou či celou červenou čočku. Chvíli restujeme a poté zalijeme zeleninovým či kuřecím vývarem ze sklenice. Vaříme dokud není čočka měkká a mírně nezahustí polévku. 


Produkty lze objednat na eshopu na stránce firmy https://www.livingspoon.cz/




Žádné komentáře:

Okomentovat