čtvrtek 17. ledna 2019

Naše první krůčky k životu bez zbytečného odpadu

Vadí mi, kolik ve své domácnosti vyprodukujeme odpadu. Jedná se o obaly z nakupování, jednorázové potřeby v běžné denní hygieně, plastové lahve od vody apod. Vše se dá vyřešit ekologičtější cestou a já bych se ráda dopracovala, aby jsme vyprodukovali o 50% méně odpadů. Alespoň ze začátku.
První krok jsem učinila zrušením jednorázových igelitových sáčků. Nakoupila jsem papírové pytlíky na svačiny a na zmražení zeleniny, ovoce a masa plastové znovu uzaviratelné sáčky. Na pečivo mám zatím dva bavlněné bílé a na nákup ovoce či zeleniny tři černé polyesterové pytlíky.

Druhým krokem bylo zbavit se neduhy - kupování vody v PET lahvých. Pořídili jsme filtrovací konvici a soda stream. Jednak je po přefiltrování voda chutnější a soda stream byl jen kompromis, abych neměla zase tak velkou újmu, že nebudu mít perlivou vodu. Čas od času asi neodolám a koupím si něco sladšího, ale i k tomu se budu snažit najít alternativu (kromě domácích sirupů a limonád).

Prozatím za třetí jsem udělala větší nákup na e-shopu ECONEA. O všem si tam lze poutavě přečíst. Všechny firmy mají podrobný popis. Ekologické přípravky pro domácnost budou hlavním předmětem zkoušení na dalších pár týdnů. Vyměním prací přípravky, gel na nádobí, čističe na wc, koupelny i do kuchyně za výrobky od firmy Yellow&Blue.

Na vyzkoušení jsem také přihodila Kongy Konjakovou hobičku - černé uhlí pro mojí mastnou pleť. Čištění pleti jen pomocí houbičky a vody. Dobrá alternativa k jednorázovým vatovým tampónům a micerální vody v plastovém obalu. Uvidíme po vyzkoušení jaké budou výsledky. 




Dámský krémový deodorant od firmy Navia. S deodoranty mám celoživotní spor, jelikož žádný nebyl pro mě natolik spolehlivý, abych si ho koupila znovu. Na tento jsem četla samé kladné recenze. Takže uvidíme.

OnlyBio šampon pro mastné vlasy. Pozor, tato firma plní do plně recyklovatelných skleněných lahví. S mastnými vlasy mám velký problém, takže jsem zvědavá zda mi vydrží účinek déle než půl dne.

Hydophil bambusový kartáček, bavlněné pytlíky nejen na pečivo od firmy Český západ a solný nahřívací polštářek s himalájskou solí pro mé neustálé problémy s tuhnutím svalů a migrénami. 

Z pár týdnů bych ráda napsala článek se zkušenostmi a pokrocích ve snaze žít ekologištěji.


Žádné komentáře:

Okomentovat