úterý 26. února 2019

Když nemáš zahradu ani balkón...

..ale toužíš po vlastních výpěstcích. Momentálně se snažím vyřešit, jak vypěstovat vlastní bylinky a pár plodin, ale jak už nadpis napovídá nemáme momentálně v nájmu balkón a už vůbec ne zahrádku. Jako bonus nemáme ani jeden parapet, takže si budu muset poradit jinak (jsem přece holka šikovná). Naštěstí existují specializované obchody a stejně tak vychytávky přizpůsobené na pěstování v bytě.

Momentálně zkouším vypěstovat vlastní žampiony, několik druhů bylinek, jahody a dva druhy keříčkových rajčat. Ráda bych svou zahrádku časem nechala rozrůst na více druhů, ale velice mě omezuje místo, takže budu muset doufat, že se nám podaří v budoucnu mít vlastní opravdovou zahradu.

Na pěstování žampiónů lze koupit -žampiónovou zahrádku-, která tvoří krycí zeminu, podhoubí a poklop na dřevěnou bedýnku. Dle návodu vypadá pěstování velice jednoduše, takže jsem zvědavá jestli se mi podaří v bytě pár kousků vypěstovat. Na internetu lze najít více takových "zahrádek", takže stačí prozkoumat a mít odvahu vyzkoušet. 

 Dále jsem zasadila pár bylinek - bazalku, bazalku citrónovou, hladkolistou petrželku, kudrnku, pažitku, tymián, koriandr a majoránku. Bylinky jsou v mé kuchyni velice důležité, proto bych se chtěla naučit pěstovat co nejvíce druhů a hlavně - nezabíjet je.
 Mým novým pomocníkem je minipařeniště do něhož jsem si zasadila dva druhy keříčkových rajčátek a stáleplodící měsíční jahody.
Pokud se mi zadaří, přesadím si předpěstované sazeničky do velkých květináčů ke vchodovým dveřím. kde se bude dít vůle boží.





Budu i nadále mapovat dění ve svých květináčích a ráda se kouknu i na Vaše pokusy, které mi můžete posílat do komentářů pod příspěvek.


Žádné komentáře:

Okomentovat